H ομάδα της WIDE Services , με επικεφαλής την Head Instructional Designer, Κατερίνα Τσαδήμα συμμετείχε στο Orwell Project, Erasmus + χρηματοδοτούμενο πρόγραμμα της Ε.Ε., του οποίου ο κύριος στόχος είναι η υποστήριξη των ικανοτήτων ψηφιακής γραφής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση: https://orwellproject.eu/
Στο πλαίσιο αυτού του έργου, η ομάδα της WIDE Services μαζί με ερευνητική ομάδα από το Universidad de Cantabria της Ισπανίας δημιούργησαν μια εκπαιδευτική παρέμβαση για την προώθηση της συγγραφής ως εργαλείο μάθησης και κριτικής σκέψης. Η εκπαιδευτική αυτή παρέμβαση βασίζεται σε δύο εργαλεία που εφαρμόζονται στο Πανεπιστήμιο της Cantabria:
- ένα εργαστήριο γραφής που περιλαμβάνει μια εικονική εκπαίδευση στην επιχειρηματολογική σύνθεση για την πλατφόρμα Moodle καθώς και υλικό για την προώθηση της γραφής ως εργαλείο μάθησης
- ένα plug-in για την εξαγωγή και ανάλυση πληροφοριών σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο οι μαθητές χρησιμοποιούν τους πόρους στο μάθημα Moodle
Όλα τα υλικά που δημιουργήθηκαν για το εργαστήριο γραφής έχουν υλοποιηθεί στην πλατφόρμα Moodle του πτυχίου της Παιδαγωγικής Νηπιαγωγών και Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου της Cantabria. Το εργαστήριο γραφής αποτελείται από μια παρέμβαση, βίντεο και πόρους για να παρακινήσει τους φοιτητές να βελτιώσουν τη γραφή τους ενημερώνοντας για τη σημασία της. Εκτός αυτού, το plug-in για την ανάλυση της χρήσης και της συμπεριφοράς των μαθητών στο Moodle θα παρέχει πληροφορίες σχετικά με τους πόρους στους οποίους έχουν πρόσβαση, το χρόνο που αφιερώνουν για την εκτέλεση των εργασιών, τη σειρά που ακολουθούν κ.λπ. Το έργο βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη. Προς το παρόν, 65 μαθητές έχουν ολοκληρώσει την παρέμβαση για το πώς να γράφουν επιχειρηματολογικές συνθέσεις και τα προκαταρκτικά αποτελέσματα δείχνουν ότι οι μαθητές είναι ικανοποιημένοι από την παρέμβαση.
Το υλικό που αναπτύχθηκε σε αυτό το υποέργο θα μεταφραστεί στα ιταλικά και στα αγγλικά, ώστε περισσότεροι φοιτητές να επωφεληθούν από αυτό. Ελπίζουμε ότι τα αποτελέσματά μας θα μας επιτρέψουν να μοιραστούμε υλικό για την προώθηση της γραφής ως εργαλείο μάθησης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Το τελικό paper θα δημοσιευτεί εδώ: IATED Publications, με τίτλο: “Using a Digital Environment to Foster Writing as a Learning and Reflective Tool: The Orwell Project”, των Villlalon Molina R., Gallardo Gómez M., García Saiz D. και Τσαδήμα Κ.
Ειδικές ευχαριστίες στην Κυριακή Κολαϊνήστο, Γιάννη Λαγό και στον Παναγιώτη Δωρή, μέλη της ομάδας της WIDE Services, καθώς και στο Γιάννη Αράπογλου, Γενικό Διευθυντή της εταιρείας, για τη συμβολή τους στο έργο.